Tuesday - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wieke Dijk - WaarBenJij.nu Tuesday - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wieke Dijk - WaarBenJij.nu

Tuesday

Blijf op de hoogte en volg Wieke

12 November 2013 | Australië, Sydney

12-11-2013

Gister begon de Ultimate Oz week. 's Ochtends kregen we uitleg over de week en we kregen een Australische simkaart, waarop mijn Australische nummer stond. Op dit nummer ben ik momenteel bereikbaar, maar dat nummer heb ik nu niet bij de hand. Helaas was het slecht weer en is de de boottocht langs de Harbour Bridge en het Opera House afgelast. In plaats daarvan zijn we naar Wildlife en Sealife geweest, waar je allerlei dieren kon bewonderen die in Australië leven. 's Avonds hebben we pizza en patat gegeten in de Sidebar :D

Vanmorgen zijn we naar de bank geweest om onze bankzaken te regelen. Ik heb nu dus een Australische bankrekening en betaalpas. Vanmiddag gaan we een Sydney tour doen en we krijgen volgens mij info over werken in Oz. Het regent hier nu wel ): maar morgen wordt het weer beter :D

Liefs

  • 13 November 2013 - 16:02

    Mama:

    Fijn om te lezen wieke, ben ik helemaal op de hoogte.
    Kijk maar uit bij die zee, maar fijn dat je zo goed geslapen had, en je eet ook wel lekkere dingen, zo te lezen.
    Ik was een beetje veel gericht op dat appen en dacht er eigenlijk niet meer aan om in je reisverslag te kijken, zal dit vaker doen, Alles moet wennen niet waar? Ik en social media, maar gaat goed komen.
    Goed dat alle zakelijke dingen geregeld zijn.
    Morgen vertrek ik al om 7.00 uur met de bus richting Tilburg voor een studiedag, is wel leuk, met workshops en zo, maar 2 uur in de bus vind ik altijd wel lang.
    Nou ja, we horen wel weer,
    Bedankt en liefs van mama, xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australië, Nieuw-Zeeland, Thailand

Wieke's routeplan:

6 november vertrek ik vanuit Schiphol Amsterdam richting Londen, om vervolgens in het zonnige Sydney te landen. In Sydney heb ik een startweek van de organisatie UltimateOz. In deze week word ik geholpen met bankzaken, SIM-kaart en CV... verder gaan we allemaal leuke dingen doen als sandboarden, een dagtrip doen, een cruise en we krijgen een barskill cursus die je nodig hebt om in een bar te werken.
Na deze week ben ik van plan om werk te zoeken in of in de omgeving van Sydney. Ik heb een adres in Sydney waar ik waarschijnlijk kan overnachten. Ik hoop 1 à 2 maanden te werken. Ondertussen vier ik ook Oud en Nieuw in Sydney (: In Jan/Feb wil ik dan richting Adelaide reizen (het Zuiden van Australië) Ik reis via Melbourne en doe The Great Ocean Road.
Vervolgens gaat 1 maart de vlucht vanuit Adelaide richting Auckland (NZ). Vanuit Auckland reis ik naar het zuidelijke eiland van NZ om vervolgens 30 maart mijn vlucht vanuit Christchurch richting Brisbane te nemen.
In of in de omgeving van Brisbane hoop ik ook werk te vinden voor 1 à 2 maand. Na te hebben gewerkt doe ik de Ooskust tot Cairns.
Vervolgens moet ik op een of andere manier zorgen dat ik 1 juli in Darwin kom, omdat dan m'n vlucht richting Bangkok vertrekt. Dan reis ik rond tot in Thailand tot 18 juli, vanwaar ik weer terugvlieg naar Schiphol Amsterdam.

Dit is dus mijn plan, maar het kan nog heeeeeeeeelemaal veranderen...
Stel je voor dat ik geen werk kan vinden. Of dat ik mensen ontmoet met een auto en ik ook nog naar Uluru/Ayers Rock kan. Alles is mogelijk!

Recente Reisverslagen:

22 Januari 2014

Sydney + roadtrip Sydney - Melbourne

23 November 2013

First two weeks

12 November 2013

Tuesday

12 November 2013

Arrived in Sydney

06 November 2013

Het aftellen is begonnen...
Wieke

G'day mate! Ik ga vanaf 6 november voor 8,5 maand DOWN UNDER! 7 maanden Australie, 1 maand NZ en 2 weken Thailand. Suuuuper leuk en ook suuuuuper spannend! Liefs, Wieke

Actief sinds 05 Jan. 2014
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 8885

Voorgaande reizen:

06 November 2013 - 18 Juli 2014

Australië, Nieuw-Zeeland, Thailand

Landen bezocht: