First two weeks - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wieke Dijk - WaarBenJij.nu First two weeks - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wieke Dijk - WaarBenJij.nu

First two weeks

Door: Wieke

Blijf op de hoogte en volg Wieke

23 November 2013 | Australië, Sydney

G'day mates,

How are you? Dat is lang geleden vanaf mijn laatste reisverslag! Ik ga hem dus maar weer even up-to-date maken. Ik ben vandaag precies twee weken en een dag in Sydney. Wow, time flies. Maandag 11 november begon mijn Ultimate Oz week, over de eerste twee dagen van deze week kan je lezen in mijn vorige reisverslag. Helaas was het weer deze dagen niet zo fijn. Woensdag begon echter het Basecamp. Deze heeft drie dagen geduurd en ik heb er erg van genoten. De locatie van het Basecamp was Port Stephens, drie uur met de bus reizen ten noorden van Sydney. Aan het eind van de middag kwamen we dan eindelijk aan, het was erg mooi weer die dag! Toen we aankwamen konden we eerst ons verblijf kiezen. Je kon kiezen uit twee-persoons tenten, cabines en huisjes. Ik zat volgens mij in de cabines met drie andere Nederlandse meiden en nog wat Franse jongens. Wow.. die Fransen kunnen echt geen woord Engels... best wel vreemd. Na ons bed te hebben uitgekozen, kregen we regels en instructies over het kamp. Er waren twee jonge honden en er was een tamme kangaroo, genaamd Josie. Super lief en zacht dat kangaroos zijn! :) Enfin, na de instructies zijn we naar het naastgelegen strand gegaan, om daar lekker te chillen na de lange reis. Het was puur genieten! De golven waren heerlijk en het water was aangenaam als je er eenmaal inzat, dit in tegenstelling tot Bondi Beach waar we in het weekend daarvoor waren geweest. Bij Bondi was de stroming erg sterk en het water koud, maar was het ook mooi. In de bus naar Port Stephens konden we drank bestellen voor de drie dagen. Babette en ik hadden 4 liter 'Goon' (zoete witte wijn) besteld, de goedkoopste en typische Australische wijn... erg lekker. (: Die avond hebben we eerst pizza gegeten en daarna drankspelletjes gedaan. Later die avond zijn we, met alle drank in de kruiwagen, naar het strand gelopen. Hier maakte Mark (organisator van de week) een kampvuur. Drankje, muziekje, veel mensen... gezelligheid! :D Het was wel een beetje laat geworden... maar moesten alsnog de volgende dag erg vroeg opstaan. Het ontbijt begon al om 7:30 uur. Na te hebben ontbeten zouden we gaan sandboarden!!! We gingen in 4 Wheel drive cars naar de zandduinen. Dit was echt super vet. Iedereen werd door elkaar geschud en er waren hele steile hellingen. Eenmaal aangekomen, werd ons het een en ander verteld over de historie van de duinen... niemand wou het hebben, zo gevaarlijk was de plek, en toen had de regering het maar weer teruggegeven aan de Aboriginals, of zoiets. En daarna konden we dan eindelijk gaan sandboarden. Dit leek in het begin echt super eng, die duinen zijn namelijk best wel steil. Het leek alsof je met wintersport de zwarte piste neemt zegt maar. Maar goed eenmaal de sprong gewaagt en het was echt super gaaf :D Dus... nog een keer, nog een keer. ^^ Als je echter beneden was, moest je natuurlijk ook weer omhoog klimmen... dus het was ook best wel vermoeiend. Na het sandboarden zijn we naar een dichtbijgelegen strand gegaan... weer zo'n mooi strand. Als je met je voeten in het zand wroette, kwamen er bepaalde schelpen te voorschijn. Als je deze op het droge legde, kwamen ze of uit hun schulp of ze kropen terug het zand in. Bijzonder om te zien, om zo'n schelp tot leven te zien komen. Na deze trip naar de zandduinen zijn we teruggegaan naar het kamp. We kregen wat voorbereidingstijd en zijn daarna naar het Tomaree National Park gereden. In dit park hebben we een hele hoge berg beklommen, om de top te bereiken. Uiteindelijk hadden we dan ook een heel mooi uitzicht. Onderweg zijn we nog een grote leguaan tegengekomen en allerlei vogels die bijzondere geluiden maakten. Na het park te hebben bezocht zijn we weer teruggegaan naar het kamp en we hebben de hele middag lekker aan het strand gechillt. 's Avonds hebben we ge'bbqt en een chille avond gehad. Vrijdag hebben we een bootcruise gemaakt en dolfijnen gespot! Ze zwommen naast en onder de boot door, erg gaaf om te zien en maakten sprongetjes. Na deze boottocht hebben we in de haven geluncht. Hierna zijn we met de bus teruggereisd naar het Wake Up hostel in Sydney.
Zaterdag ben ik de stad in gegaan om mijn Australische telefoonzaken en bankzaken te regelen, wat niet helemaal was gelukt. Die avond hadden we kroegentocht, maar het regende pijpenstelen en hadden allemaal de party bus gemist. Dus hebben we met de Nederlandse mensen zelf de kroegentocht voortgezet. We begonnen in de Side Bar, vervolgens The Coolabar, The Three Monkeys (waar een leuk coverbandje speelde), een ander soort barretje en weer naar The Coolabar. Super leuke avond gehad :D Zondag ben ik weer de stad in geweest om mijn Australische telefoon- en bankzaken verder te regelen, nu was het wel gelukt.
Maandagochtend heb ik om 10:00 uur uitgecheckt in het Wake Up hostel en heb vervolgens door de regen met backpack, eastpack en boodschappentas door Sydney gezworven. Ik had namelijk om 16:15 uur afgesproken met Joanne bij de Ferry's (boten), om naar North Sydney te gaan. Vanaf deze dag kon ik namelijk bij Joanne en haar dochter Hannah en zoon Ben verblijven. Er rijden gratis Shuttle bussen door Sydney, dus dat scheelde me wel wat sjouwen. Die middag ontmoette ik dan eindelijk Joanne! Haar huis bleek in Allambie Heights, dichtbij Manly te liggen. Het is hier veel rustiger dan in Sydney center, wat opzich wel fijn is. Die drukte ben je ook wel een keer zat... Ik heb nu een eigen kamer :D Ook super fijn. Ik heb deze week een beetje kalm aan gedaan en naar werk gezocht. Gister heb ik een aantal interviews gedaan om verkoper te worden in fundraising. Ik was sowieso aangenomen om te gaan werken bij de fundraising 'Care Australia'. Deze organisatie zet zich in om Child Sex trade te voorkomen. Volgende week zou ik dan echter een week in Shellharbour moeten verblijven om daar te verkopen. Dat vond ik een iets te grote beslissing en ik ben nog maar net een week bij Joanne. Dus dit heb ik gecanceld. De tweede afspraak die dag was voor een bedrijf die goedkope energiepakketten verkoopt. Dit bedrijf begint volgende week met een startweek in Sydney, dit leek mij fijner om eerst in Sydney te beginnen. Ik heb vandaag een interview met dit bedrijf, gister was alleen een kennismaking. Na de eerste week ga je echter roadtrips doen van een week. Dit houdt in dat je met de groep verkopers naar een andere plaats gaat om te verkopen, aangezien in Sydney niet zo goed wordt verkocht. Je krijgt inwoning en voedsel van het bedrijf. We zullen zien wat het oplevert vandaag. Het is in ieder geval werk... al wil ik misschien liever een simpeler baantje en dichter bij huis. Ik zit nu in de bus onderweg naar het centrum van Sydney voor het interview. Dit is een klein uur reizen. Ik heb maar een pas gekocht voor een week van 44 AUdollar, zodat ik de hele week met het openbaar vervoer kan reizen.

Duuuus, nou is iedereen weer op de hoogte :D

Lots of love,
Wieke

  • 23 November 2013 - 06:17

    Bart Poelakker:

    hej wieke sorry je kent me eigenlijk bijna niet, maar ben echt jaloers op de fantastisch grandioze reis die je maakt en nog mag maken. Volg het reisverslag en geniet met volle teugen! Schrijf nog iets meer vanuit jezelf en minder zakelijk(ish). Verder zeg ik geniet, geniet en GENIET;). Meest orginele advies ooit ik weet ik het. Groetjes

  • 23 November 2013 - 10:52

    Wieke:

    Ha Bart! Wat leuk dat je me volgt :) Klopt, ben ik wel met je eens... Maar omdat het een openbaar reisverslag is heb ik me een beetje op de feitjes gericht... :p Anyway, thanks voor de tip, ik ga er opletten :D
    Groetjes

  • 23 November 2013 - 16:56

    Anoniem:

    He Wieke, ik hoop dat je het er leuk hebt. geniet er van. succes verder.

    Mvg. Iemand

  • 25 November 2013 - 10:30

    Mama:

    Mooi verslag en met al die foto,s krijg je een steeds beter beeld, hartstikke leuk, see you soon.

  • 11 December 2013 - 01:30

    De Paardeman:

    LEUK BLIJF MUZIEK MAKEN P

  • 19 December 2013 - 23:11

    José:

    Hallo Wieke,
    Je moeder was heel blij met je cadeautjes! Ik zat bij haar in de trein vanmorgen, op weg naar ons werk.
    Een leuk verslag, hoor. Ik wens je een prachtige reis met mooie ervaringen.
    Groetjes, José

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australië, Nieuw-Zeeland, Thailand

Wieke's routeplan:

6 november vertrek ik vanuit Schiphol Amsterdam richting Londen, om vervolgens in het zonnige Sydney te landen. In Sydney heb ik een startweek van de organisatie UltimateOz. In deze week word ik geholpen met bankzaken, SIM-kaart en CV... verder gaan we allemaal leuke dingen doen als sandboarden, een dagtrip doen, een cruise en we krijgen een barskill cursus die je nodig hebt om in een bar te werken.
Na deze week ben ik van plan om werk te zoeken in of in de omgeving van Sydney. Ik heb een adres in Sydney waar ik waarschijnlijk kan overnachten. Ik hoop 1 à 2 maanden te werken. Ondertussen vier ik ook Oud en Nieuw in Sydney (: In Jan/Feb wil ik dan richting Adelaide reizen (het Zuiden van Australië) Ik reis via Melbourne en doe The Great Ocean Road.
Vervolgens gaat 1 maart de vlucht vanuit Adelaide richting Auckland (NZ). Vanuit Auckland reis ik naar het zuidelijke eiland van NZ om vervolgens 30 maart mijn vlucht vanuit Christchurch richting Brisbane te nemen.
In of in de omgeving van Brisbane hoop ik ook werk te vinden voor 1 à 2 maand. Na te hebben gewerkt doe ik de Ooskust tot Cairns.
Vervolgens moet ik op een of andere manier zorgen dat ik 1 juli in Darwin kom, omdat dan m'n vlucht richting Bangkok vertrekt. Dan reis ik rond tot in Thailand tot 18 juli, vanwaar ik weer terugvlieg naar Schiphol Amsterdam.

Dit is dus mijn plan, maar het kan nog heeeeeeeeelemaal veranderen...
Stel je voor dat ik geen werk kan vinden. Of dat ik mensen ontmoet met een auto en ik ook nog naar Uluru/Ayers Rock kan. Alles is mogelijk!

Recente Reisverslagen:

22 Januari 2014

Sydney + roadtrip Sydney - Melbourne

23 November 2013

First two weeks

12 November 2013

Tuesday

12 November 2013

Arrived in Sydney

06 November 2013

Het aftellen is begonnen...
Wieke

G'day mate! Ik ga vanaf 6 november voor 8,5 maand DOWN UNDER! 7 maanden Australie, 1 maand NZ en 2 weken Thailand. Suuuuper leuk en ook suuuuuper spannend! Liefs, Wieke

Actief sinds 05 Jan. 2014
Verslag gelezen: 402
Totaal aantal bezoekers 8893

Voorgaande reizen:

06 November 2013 - 18 Juli 2014

Australië, Nieuw-Zeeland, Thailand

Landen bezocht: