Arrived in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wieke Dijk - WaarBenJij.nu Arrived in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wieke Dijk - WaarBenJij.nu

Arrived in Sydney

Blijf op de hoogte en volg Wieke

12 November 2013 | Australië, Sydney

10-11-2013

Vrijdag ben ik aangekomen in Australia na een lange vliegreis. Het vliegtuig was best wel luxe. Je kon met een touchscreen uit talloze films, muziek, tv series en nog meer opties kiezen om je te vermaken. Ook kregen we een deken, een ooglapje, een koptelefoontje en eten. Dat eten was echter niet zo geweldig. De reis verliep goed, alleen de turbulentie een paar uur voor het landen was wel even spannend. Toen we met de hele groep aangekomen waren, moesten we door de douane. Er stond dat er die dag gefilmd zou worden door Border Security, maar die filmde helaas niet op het moment toen wij er doorheen gingen. We moesten onze tassen neerzetten en een hond inspecteerde de boel, verder stelde het niet zo heel veel voor. Eenmaal buiten was het heerlijk weer, het was al 24 graden en dat terwijl het nog maar 9 uur 's ochtends was. We wachtten op de shuttle bus, die ons naar het hostel zou brengen. Dit duurde even, dus ik kon ondertussen nog eventjes facetimen met m'n moeder. ^^ Toen de bus uiteindelijk kwam, zijn we in ongeveer een halfuurtje naar het hostel gereden. We konden alleen nog niet inchecken, dit kon pas om 13:00 uur. We konden gelukkig wel eerst douchen. Daarna gingen we wandelen naar het Opera House en The Harbour Bridge. Onderweg liepen we door de Botanic Garden, een erg mooi park. Eenmaal aangekomen, hebben we veel foto's gemaakt. Op de terugweg hebben we nog even boodschappen gedaan voor het avondeten. Pasta met roomsaus en pesto is het geworden. Eenmaal aangekomen in het hostel konden we inchecken. Helaas was het hostel grotendeels volgeboekt, waardoor onze groep niet bij elkaar op de kamer kon slapen. Mijn bed stond in kamer 204. Daar ontmoette ik een Canadees genaamd Andrew. Aardige jongen, hij heeft me een beetje wegwijs gemaakt. Tot nu toe zijn eigenlijk alle backpackers wel aardig. Er liggen dus 7 meisjes en 1 jongen op de kamer. Twee Nederlandse meisjes, een meisje uit New York, een meisje uit Brazilie en er zijn net twee meisjes uit Engeland in de kamer aangekomen. Ik vind mijn kamer erg fijn en slaap goed. Anderen in mijn groep hebben niet zo'n fijne kamer. Hun kamer is een soort ontmoetingsplek geworden, waardoor het er erg druk is. Die avond hebben we heerlijk gegeten en ben ik vroeg naar bed gegaan, ik was toch nog wel moe van het vliegen. De jetlag leek een beetje op een lichte kater, het was niet zo extreem.
De volgende dag (zaterdag) gingen we, na het ontbijt, naar Bondi Beach. Hier hebben we heerlijk de dag doorgebracht. Het is echt een super mooi strand. Alleen in de zee gaan was best wel eng, want er was een zware stroming. Ze verwachtten de volgende dag een storm, waarbij de golven nog hoger zouden zijn. Dit was alvast een voorproefje denk ik. Aan het eind van de middag werd het kouder en bewolkt. Het hele strand liep ineens leeg en het was erg moeilijk om in de bus te komen. We zijn maar even ergens wat gaan drinken en hebben later de bus genomen. In het hostel aangekomen, hebben we eerst gedoucht en daarna hebben we wraps gegeten. 's Avonds zijn we nog even met de groep naar de Side Bar geweest. De bar die bij het hostel zit. Je merkt dat ze hier erg achterlopen in de muziek, dat is wel een beetje jammer. maar het was een gezellige avond.
Vandaag (zondag) is het weer wat minder, zoals voorspelt. Het regent nu... maar het wordt wel weer beter. Morgen begint dan mijn UltimateOz week. Ik slaap nog steeds in dit hostel, totdat we naar het basecamp gaan. Na deze week kan ik terecht bij Joanne Mottram, familie van mijn lieftallige vriendin Miriam (: Zij woont ook in Sydney en via facebook vertelde ze me dat ik welkom was bij haar. Wanneer ik bij haar verblijf ga ik een baan zoeken.
Tot nu toe vermaak ik me hier prima :D


Byebye xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australië, Nieuw-Zeeland, Thailand

Wieke's routeplan:

6 november vertrek ik vanuit Schiphol Amsterdam richting Londen, om vervolgens in het zonnige Sydney te landen. In Sydney heb ik een startweek van de organisatie UltimateOz. In deze week word ik geholpen met bankzaken, SIM-kaart en CV... verder gaan we allemaal leuke dingen doen als sandboarden, een dagtrip doen, een cruise en we krijgen een barskill cursus die je nodig hebt om in een bar te werken.
Na deze week ben ik van plan om werk te zoeken in of in de omgeving van Sydney. Ik heb een adres in Sydney waar ik waarschijnlijk kan overnachten. Ik hoop 1 à 2 maanden te werken. Ondertussen vier ik ook Oud en Nieuw in Sydney (: In Jan/Feb wil ik dan richting Adelaide reizen (het Zuiden van Australië) Ik reis via Melbourne en doe The Great Ocean Road.
Vervolgens gaat 1 maart de vlucht vanuit Adelaide richting Auckland (NZ). Vanuit Auckland reis ik naar het zuidelijke eiland van NZ om vervolgens 30 maart mijn vlucht vanuit Christchurch richting Brisbane te nemen.
In of in de omgeving van Brisbane hoop ik ook werk te vinden voor 1 à 2 maand. Na te hebben gewerkt doe ik de Ooskust tot Cairns.
Vervolgens moet ik op een of andere manier zorgen dat ik 1 juli in Darwin kom, omdat dan m'n vlucht richting Bangkok vertrekt. Dan reis ik rond tot in Thailand tot 18 juli, vanwaar ik weer terugvlieg naar Schiphol Amsterdam.

Dit is dus mijn plan, maar het kan nog heeeeeeeeelemaal veranderen...
Stel je voor dat ik geen werk kan vinden. Of dat ik mensen ontmoet met een auto en ik ook nog naar Uluru/Ayers Rock kan. Alles is mogelijk!

Recente Reisverslagen:

22 Januari 2014

Sydney + roadtrip Sydney - Melbourne

23 November 2013

First two weeks

12 November 2013

Tuesday

12 November 2013

Arrived in Sydney

06 November 2013

Het aftellen is begonnen...
Wieke

G'day mate! Ik ga vanaf 6 november voor 8,5 maand DOWN UNDER! 7 maanden Australie, 1 maand NZ en 2 weken Thailand. Suuuuper leuk en ook suuuuuper spannend! Liefs, Wieke

Actief sinds 05 Jan. 2014
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 8895

Voorgaande reizen:

06 November 2013 - 18 Juli 2014

Australië, Nieuw-Zeeland, Thailand

Landen bezocht: